Nu har en ny tid börjat

Som ni märker har vi inte prioriterat bloggen alls sista tiden. 2015 var ett fruktansvärt år, och efterdyningarna är stora och kraftfulla. Det tar lång tid innan allt lägger sig. 
 
Jag har hunnit känna skräck, förtvivlan, sorg, hopp, ursinne, vanmakt, utmattning, glädje, hopp igen... Nu har en ny tid börjat. Jag har kommit ur det mörka hål där jag befunnit mig i under ett års tid, och tänker framåt och är beredd att ta nya vägar i livet. Och det kanske låter som en klyscha, men jag känner att jag går lite stärkt ur det här. Mycket har man fått lära sig under det här året, det kan jag säga. Jag har fått lära mig vilka jag alltid kan lita på och vilka som sviker. En viktig lärdom. Tusen, tusen tack till alla som stått vid min sida och kämpat med mig!
 
För er som inte vet; jag och sambon har separerat och nu är vi i färd med att sälja gården. Det har varit så otroligt tungt att släppa taget om det här som verkligen blev mitt hem och gick rakt in i hjärtat. Men nu ska jag skapa mig ett nytt paradis för mig och hundarna, någon annanstans. 
 
Imorgon är februari slut och vi går in i den första vårmånaden. Även om det har varit minusgrader (vilket jag är glad för) så känns det som vår i luften. Fåglarna sjunger lite svagt och solen värmer. 
 
Jag hoppas innerligt och lovar att försöka återgå till allt det kreativa. Måla tavlor, teckna och skriva. Jag vill, jag kan och jag ska!