En värld utan krav

Jag har funderat på en sak. Jag är en person som är ganska självkritisk och har ganska höga krav på mig själv, men det finns en värld där jag aldrig behöver känna de här kraven, och det är i konstens värld. Jag sitter inte och grubblar så mycket, utan jag tecknar bara. Ibland blir jag nöjd och ibland inte. Blir jag inte nöjd då gör jag bara något annat. Jag ser det som en del av utvecklingen att göra fel.
 
Det är faktiskt lite konstigt, för jag brukar alltid döma mig själv negativt annars, men när jag tecknar är det bara förenat med positiva känslor. Det är klart att jag ofta blir missnöjd och att jag kan känna frustration när jag inte blir nöjd, men det har inte med självkrititk att göra utan oftast att jag vet att jag kan bättre. I konstens värld känner jag mig tillfreds med mig själv.
 
 
 
 
#1 - - Lina:

Jag slutar verkligen aldrig att förundras över dina bilder, du är så himla duktig verkligen!

Svar: Tack! Vad glad jag blir! :)
Johanna och Sara Lekhammar